Inteligenta Artificiala ii determina pe multi operatori economici sa-si reconsidere modul in care analizeaza datele

Inteligenta Artificiala ii determina pe multi operatori economici sa-si reconsidere modul in care analizeaza datele


Inteligența Artificială îi determină pe mulți operatori economici să evolueze și să-și reevalueze modul în care guvernează și analizează datele, conform rezultatelor unui sondaj lansat luni de către Gartner.

Pe baza unui sondaj realizat pe un eșantion de 479 de directori principali de date și analitică, directori principali de date și analitică și directori principali de analiză din întreaga lume, rezultatele au arătat că 61% dintre organizații își reevaluează modelele lor de funcționare pentru date și analiză (D&A) din cauza impactului tehnologiilor disruptive de IA.

Întrebați despre schimbările pe care directorii principali de analiză de date (CDAO) trebuie să le facă în modelul lor de funcționare D&A pentru a fi potrivite pentru scopurile actuale și viitoare, Gartner a descoperit că 38% au declarat că ar trebui să-și revizuiască arhitectura D&A în următoarele 12 până la 18 luni.

În plus, 29% au spus că vor restructura modul în care își gestionează activele de date și vor adopta și aplica politici, practici și standarde de guvernanță.

„În răspuns la evoluția rapidă a tehnologiilor D&A și AI, CDAO nu pierd timp în a face schimbări în modelul lor de funcționare”, a declarat într-un comunicat vicepreședintele analist al Gartner, Alan D. Duncan.

„În timp ce managementul modelului lor de funcționare D&A al organizației lor crește an de an, niciun alt rol decât CDAO nu are responsabilitatea multor dintre facilitatorii cheie ai AI, care includ guvernanța datelor, etica D&A și literația datelor și AI”, a continuat Duncan.

„Domeniul de responsabilități al rolului CDAO s-a extins, de asemenea, pe măsură ce restricțiile bugetare și de resurse devin chiar mai mult o problemă”, a adăugat el.

AI ca analogie muzicală de stea Rezultatele sondajului, lansate înaintea Summitului de Date și Analiză al Gartner care va avea loc la Londra în mai, au remarcat că AI a devenit parte a atribuțiilor majorității CDAO-urilor, 58% declarând că AI face parte din domeniul lor de responsabilitate, față de 34% în 2023.

„Multe organizații, în special în sectorul privat, își redefinesc întregul lor model de afaceri bazat pe AI, fie că este vorba de valoarea automatizării, a excelenței operaționale sau a deschiderii de noi căi de afaceri”, a declarat analistul senior director al Gartner, Donna Medeiros.

„Sunt multe industrii care folosesc AI de mult timp, dar generația AI, în special, a fost supusă unor mulți piloți”, a spus ea pentru TechNewsWorld.

O altă firmă de cercetare, Forrester, a subliniat în raportul său „AI Is Ready For The Spotlight, But Data And Analytics Determine If It Shines” că „rezultatele tehnologiilor AI vor fi bune doar în măsura în care datele introduse în ele sunt bune, deci liderii de afaceri și tehnologie trebuie să adopte cele mai bune practici pentru date și analiză pentru a maximiza valoarea din inteligența artificială a lor”.

„Dacă AI generativ este actorul principal în ‘Business Technology: The Musical, 2024’, liderii de date și analiză sunt regizorii de scenă”, a remarcat raportul, redactat de analistul Forrester Zeid Khater împreună cu Aaron Katz, Kim Herrington, Jayesh Chaurasia, Brandon Purcell, Noel Yuhanna, Evan Megan și Jen Barton.

Pregătirea scenei pentru succes Înainte ca tehnologia vedetă să poată oferi valoare pentru publicul său de părți interesate și clienți, liderii de date și analiză trebuie să permită oamenilor, proceselor și platformelor să pregătească scena pentru succes, a continuat Forrester.

„Echipele de date și analiză orientate spre viitor știu că rezultatele tehnologiilor AI vor fi la fel de bune ca datele care intră în ele și vor adopta platforme de date și practici de calitate a datelor pentru a susține modelele de limbaj larg și datele nestructurate, precum și pregătirea în abilitățile de date pentru a-și poziționa personalul în cea mai bună poziție pentru a oferi valoare cu noile tehnologii AI”, a scris Khater.

„Munca pe care echipele de date și analiză o fac în culise va determina dacă noile tehnologii AI eșuează sau strălucesc pe scenă când ajung în centrul atenției”, a adăugat el.

Forrester a subliniat că îmbunătățirea calității datelor permite modelelor de învățare automată să identifice cu precizie modelele subiacente, îmbunătățind astfel acuratețea predicției.

„Când organizațiile prioritizează calitatea datelor prin metrici riguroase, evaluări, monitorizare continuă și îmbunătățire, nu numai că îmbunătățesc fiabilitatea modelului, dar reduc și riscul de concluzii tendențioase sau eronate”, a remarcat Khater. „Această îmbunătățire a acurateței modelului se traduce în economii de costuri, îmbunătățirea rezultatelor afacerii și un avantaj competitiv.”

Necesitatea pentru Metrici În timp ce metricile vor fi importante pentru avansarea AI în întreprindere, Gartner a constatat că CDAO-urile întârzie în această zonă. A remarcat că doar 49% dintre CDAO-urile chestionate au stabilit metrici orientate către rezultatele afacerii care permit părților interesate să urmărească valoarea D&A. În plus, 34% nu au stabilit metrici orientate către rezultatele afacerii pentru D&A.

„Patruzeci și nouă la sută este o cifră mică, deoarece înseamnă că mai puțin de jumătate înțeleg că trebuie să lucreze cu afacerea pentru a stabili metrici pentru a demonstra valoarea a ceea ce realizează, pentru că inevitabil li se va cere, ‘Ce am obținut pentru această investiție?'”, a spus Medeiros.

„Liderul D&A nu poate face asta într-un vid”, a continuat ea. Colegii lor vor ști ce este important pentru afacere și care sunt indicatorii cheie de performanță, astfel încât să poată ajunge la metricile reale.”

„CDAO-urile trebuie să lucreze cu toate linile de afaceri pentru a estima pentru toate cazurile de utilizare și proiectele care vor fi impactul asupra rentabilității investiției pe baza metricilor stabilite în timpul planificării pentru a înțelege ce realizează”, a explicat ea. „Liderii D&A trebuie să interacționeze cu oamenii din afaceri pentru a stabili metrici și să depășească cu mult 49%.”

„CDAO-urile trebuie, de asemenea, să se simtă confortabil vorbind despre disciplina afacerii”, a adăugat ea. „Asta nu este ușor pentru mulți, pentru că nu au fost în rolul de lider D&A foarte mult timp. Este încă un rol relativ recent pentru cei mai mulți.”

Conform sondajului, doar 22% dintre CDAO-uri au fost în funcție timp de cinci ani sau mai mult. Și cei din acele posturi nu își doresc să rămână în ele, cu 56% dintre CDAO-urile chestionate declarând că își caută un alt loc de muncă. „Asta pentru că există atât de multe solicitări pe acea poziție”, a spus Medeiros.

Nevoie de un Joc Puternic Sondajul Gartner a constatat, de asemenea, că extinderea responsabilităților implică un cost semnificativ pentru CDAO-uri. Printre CDAO-urile care raportează o creștere anuală a finanțării funcției lor, 46% raportează încă restricții bugetare ca o provocare.

„CDAO-urile care prezintă cazuri de afaceri mai bune CFO-ilor primesc finanțare mai bună și mai rapidă pentru inițiativele lor D&A. De asemenea, câștigă o mai mare implicare executivă”, a declarat Duncan.

Gartner a remarcat că CDAO-urile trebuie să-și crească puterea și influența pentru a face lucrurile să se întâmple. De asemenea, trebuie să înțeleagă pârghiile de valoare și punctele de durere ale organizației de la un capăt la altul pentru a-și demonstra valoarea consiliului de administrație.

„Dacă nu, până în 2026, 75% dintre CDAO-urile care nu fac influență la nivelul întregii organizații și impactul măsurabil prioritatea lor principală vor fi asimilate în funcțiile tehnologice”, a prezis Duncan.